Het impresariaat Kox Vocaal behartigt de belangen tussen opdrachtgever en vocalist bij uw muzikale uitvoeringen.
Leonhard Reso
TenorLeonhard Reso, geboren in Dresden, en Kruzianer (zanger in het Dresdner Kreuzchor) komt uit een familie van musici. Zijn zangopleiding begon reeds als zangknaap. Na een succesvolle studie schoolmuziek behaalde hij zijn Master zang bij Martin Wölfel aan de Robert Schumann Hochschule Düsseldorf. Tijdens zijn studie ontving hij de aanmoedigingsprijs van de Internationale Sächsischen Sängerakademie.
Hij bezocht meerdere masterclasses, onder andere bij Prof. Anthony Spiri, Prof. Berthold Schmid, Prof. Alexander Schmalcz en bij Simone Kermes.
De tenor is met name gespecialiseerd in oratorium en lied, waarin hij in binnen- en buitenland succesvol optreedt. Zijn veelomvattende repertoire strekt zich uit van werken uit de Renaissance tot hedendaagse muziek en weerspiegelt hiermee zijn veelzijdigheid.
Zowel Stabat Mater van A. Dvorak, Elias van F. Mendelssohn, Messa di Gloria van G. Rossini, de Messiah van G.F. Händel, Vespro della Beata Vergine van Cl. Monteverdi, als oratoria en cantates van J.S. Bach zijn in zijn repertoire vertegenwoordigd.
Zijn stijlgetrouwheid en zijn flexibele en ronde stemgeluid worden zeer gewaardeerd.
Contact formulier
Leonhard Reso behoort tot de Kölner Vokalsolisten en hij is als lector voor zang verbonden aan het Waldorfinstitut Witten/Annen Daarnaast is hij verbonden aan het Wuppertaler knapenkoor als stemcoach.
Gerben Houba
TenorDe tenor Gerben Houba zingt al zijn hele leven. Op zeventienjarige leeftijd inspireerde zijn muziekleraar Cees Mobach hem om zanglessen te nemen. Zijn huidige coaches zijn Marcel Reijans en Paul Triepels, daarvoor studeerde hij zang bij Geert Berghs. Hij volgde masterclasses bij Margeet Honig en Kurt Equiluz en bij regisseur Maarten Vonk volgde hij acteer- en bewegingslessen. In 2010 ontving hij op het Peter de Grote Festival in Groningen de Honorary Award for outstanding Musicianship. Als concertsolist maakte hij in 2007 zijn debuut in de grote zaal van het concertgebouw met werk van Helmut Barbe. Verder zong hij Strawinsky’s Cantata en The Voynich Cyphermanuscript van Hans-Peter Kyburz. Dit laatste stuk bracht hij ten gehore in de grote zaal van Cite de la Musique in Parijs. Naast de meer hedendaagse muziek is Gerben ook regelmatig als solist te beluisteren in traditionele oratoria van componisten als Mozart, Händel en Bach. Van Bach staan naast veel arias ook de evangelistpartij in zowel de Johannes Passion als de Matthäus Passion op zijn repertoire.
Op het gebied van opera soleerde hij in diverse producties, zoals de titelrol in Orfeo van Monteverdi, in Thyeste van Jan van Vlijmen en in 2009 de titelrol in Dichtertje, een nieuw geschreven opera van Harke-Jan van der Meulen, naar de gelijknamige novelle van Nescio.
Gerben maakt deel uit van het vocaal kwartet Quatre Bouches. Verder is hij als remplaçant verbonden aan het Groot Omroepkoor en maakt hij sinds 1995 deel uit van de vaste bezetting van Cappella Amsterdam onder leiding van Daniel Reuss.
Hanneke De Wit
SopraanSopraan Hanneke de Wit studeerde aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag en vervolgde haar studie aan De Nieuwe Opera Academie. In 2003 sloot zij deze studie cum laude af met onderscheiding voor muzikaliteit.
Daarna vertolkte Hanneke de Wit diverse rollen waaronder: Euridice in Glucks Orfeo ed Euridice met het Orkest van het Oosten,Pamina in Mozarts Zauberflöte in de Amsterdamse RAI, Contessa in Mozarts Le Nozze di Figaro met het Gelders Orkest en Eerste Dame in Mozarts Zauberflöte met het Combattimento Consort. In het Grachtenfestival van 2008 zong zij de hoofdrol in de opera Der Vampyr van Marschner. In 2009 zong zij bij de Reisopera de rollen van Grande Pretresse in Rameau’s Hippolyte et Aricie o.l.v. Jed Wentz en Woglinde in de succesvolle productie Wagners Rheingold o.l.v. Ed Spanjaard. Zij zal in deze rol terugkeren voor de Götterdämmerung in 2012.
In 2007 maakte Hanneke de Wit haar debuut bij het Koninklijk Concertgebouw Orkest in Bruckners Derde Mis in f-klein o.l.v. Philippe Herreweghe. Afgelopen jaar maakte zij tournees met het Requiem van Mozart (Brabants Orkest o.l.v. Jan Willem de Vriend) en met Die Schöpfung van Haydn (Orkest van de achttiende eeuw o.l.v. Frans Brüggen). Met Brüggen zong zij in 2009 ook in de Zaterdag Matinee in Haydns Nelson Mis. Eerder zong zij in de Matinee Bachs Magnificat o.l.v. Peter Dijkstra.
In 2008 gaf zij een liedrecital in de serie ‘Jonge Nederlanders’ van het Concertgebouw, begeleid door de Duitse pianist Alexander Schmalcz. In 2009 hebben zijn samen liederen van Richard Strauss opgenomen op cd.
In 2004 won Hanneke de Wit het prestigieuze Cristina Deutekom Opera Concours. Tijdens het Internationale Vocalisten Concours in Den Bosch in 2006 werd haar de Caroline Kaart Prijs voor de beste Nederlandse zangeres toegekend.
Dit seizoen zingt Hanneke de sopraan partij uit de Johannes Passion in de geënsceneerde productie van regisseur Dale Duesing bij de Reisopera.
Zij studeerde ook Duitse Taal en Letterkunde aan de Universiteit Leiden. De combinatie met deze studie heeft tot veel concerten met Duitse componisten, gedichten en onderwerpen geleid.
Hanneke de Wit wordt de afgelopen jaren begeleid door Margreet Honig.
Judith Van Wanroij
SopraanDe Nederlandse sopraan Judith van Wanroij studeerde bij Margreet Honig aan het Conservatorium van Amsterdam en aan de De Nederlandse Opera Academie. Ze won de eerste prijs bij de Erna Spoorenberg Vocalisten Presentatie en nam deel aan de Jardin des Voix 2005 (Les Arts Florissants). Ze maakte haar operadebuut met de titelrol La Périchole. Haar repertoire vermeldt onder meer Musetta in La Bohème, Karolina in Dvê Vdovy, Drusilla/Virtù/Damigella/Valletto in L’Incoronazione di Poppea (Opéra de Lyon, Liceu Barcelona, DNO), Julia in Der Vetter aus Dingsda (De Nieuwe Nederlandse Operette), Belinda in Dido and Aeneas (Wiener Festwochen, Festival Aix-en-Provence, Opéra Comique, DNO), Echo in Ariadne auf Naxos (Teatro Real Madrid), Rossweisse in Die Walküre (Vlaamse Opera), Thisbé in Pirame et Thisbé (Angers Nantes Opéra), Madrigaux (Festival Aix-en-Provence, DNO), Psyche in Kreneks Orfeo und Eurydike (Teatro Real Madrid), Ilia in Idomeneo (Opéra de Nancy, DNO, Théâtre de Caen, Luxembourg Opéra), Despina Cosi fan Tutte (Festival de Aix-en-Provence, Luxembourg Opéra), Cléone/Suivante/Ombre in Castor et Pollux (DNO), Female Chorus in Rape of Lucretia (Angers Nantes Opéra), Maritorne in Don Chisciotte di Sienna Morena (DNO), Donna Elvira in Don Giovanni (DNO), Emilie/Fatime Les Indes Galantes (Théâtre du Capitole Toulouse).
Bert Van De Wetering
Bas-BaritonBas-bariton Bert van de Wetering behaalde in 2007 zijn diploma aan het conservatorium te Zwolle bij Lodewijk Meeuwsen. Tijdens zijn studie volgde hij ook lessen bij Max van Egmond. Na zijn conservatoriumstudie volgde Bert lessen bij oa Frans Fiselier, Raymond Modesti, Paul Triepels en Hanneke de Wit. Momenteel wordt hij gecoacht door Margreet Honig. Masterclasses volgde Bert bij Roberta Alexander, Michael Chance, Rudolf Jansen, Jard van Nes en David Wilson Johnson.
Bert is vooral te horen in oratoriumwerken zoals alle grote werken van Bach, The Messiah van Händel het Requiem van Brahms, Fauré en Mozart en Verdi, de Schöpfung, Jahreszeiten en verschillende missen van Haydn, de 9e symfonie van Beethovenm, de Petite Messe Solennelle en het Stabat Mater van Rossini, de Messa di Gloria van Puccini en het Stabat Mater van Dvoràk.
Bert zong met orkesten als Het Gelders Orkest, Philharmonie Zuid-Nederland, het Nederlands Symfonieorkest, Concerto d’Amsterdam en Florilegium Musicum.
Op operagebied vertolkte Bert de rol van ‘Aeneas’ in Purcell’s opera ‘Dido and Aeneas’, zong hij Papageno in Mozart’s ‘Zauberflöte’ en Figaro in ‘Le nozze di Figaro’ olv Tilo Lehmann. In het collectief ‘Vliegwiel’ werkte Bert samen met Brigitte van Hagen (sopraan), Sara Klein Horsman (mezzosopraan) en Anouk de Jong (piano) in twee theaterproducties: ‘Schuim’ en ‘As’. Zij stonden met deze productie in vele theaters in Nederland en ook op festivals.
Onlangs zong hij de rol van Orfeus (G.F. Telemann) in een bijzondere productie van Opera Minora: Orfeus in de Maastunnel.
Met zijn broer Geerten, organist van de Kloosterkerk te Den Haag, is hij al enige jaren een vast duo en verzorgt hij regelmatig concerten.